Kézilabda tehetség iskolánk tanulója

Hazánk egyik legnagyobb kézilabda utánpótlás tornáján, a XIII. Főnix Kupán, tizenkét debreceni helyszínen közel 1500 gyerek mutatta meg tudását 2020.02.03-án.

5-5 korosztályban 60 lány és 55 fiú csapat lépett pályára a 291 mérkőzés során. A Debreceni Sportcentrum–Sportiskola kézilabda szakosztálya és a Hajdú-Bihar Megyei Kézilabda Szövetség által megrendezett Kupán iskolánk 5. évfolyamos tanulója, Lovász Kriszta is megmutatta tehetségét.

Az ünnepélyes eredményhirdetés során jutalmazták kimagasló teljesítményét: különdíjat vehetett át a DSC-SI U11-es korosztályának legjobb játékosaként.

Gratulálunk a kiemelkedő teljesítményért, és további hasonlóan szép sikereket kívánunk!

Kovács Judit

Ovisuli 5

A februári foglakozásunkon is, hasonlóan az előzőekhez, közel 30 kisdiák vett részt. A két „hangulatfelelős” Ivánka Tóth Éva, és Pásztorné Pálfi Judit voltak, a leendő elsős tanító nénik. A hamar eltelt egy órában a nagymozgások fejlesztése, valamint a síkban, térben való tájékozódás volt a főszereplő, de mint mindig, a szocializáció, és a személyiségfejlesztés is hangsúlyos szerepet kapott. Pedagógusaink az „okos tábla” használatával színesítették a foglalkozást, ami nagy sikert aratott az ovisok körében. A szülők foglalkozását Daragó Katalin fejlesztő pedagógus vezette, aki a tanulási zavarokról tartott tájékoztatást, majd a gyakorlatban is használható feladatokkal nyújtott segítséget a megjelenteknek.

Reméljük, mindenkinek hasznos időtöltést nyújtottunk, és a márciusi, záró foglalkozásunkon is megtisztelnek bennünket jelenlétükkel!

Feketéné Györfi Erika

Agymenők 3.

Január 8-án folytatódott tehetséggondozó foglalkozásunk harmadik alkalommal, melynek témája a népszokások, népi hagyományok köré szerveződött. A foglalkozás aktualitását az előttünk álló farsang adta. Megismerkedtünk a farsang eredetével, utánajártunk a híres mohácsi busójárás történetének, megismerkedtünk a világ számos országában tartandó karneválokkal, farsangi mulatságokkal. Legszórakoztatóbb feladat pedig a félelmet keltő, télriasztó busóálarc elkészítése volt. Az elkészült álarcokat látva biztosak lehetünk benne mi mindent megtettünk, hogy minél hamarabb beköszöntsön a tavasz. 

Pálfi Judit

Ovisuli 4.

Januári Ovisulink is a vidámság, a felhőtlen, játékos tanulás jegyében zajlott a gyermekeknek zajlott foglalkozásokon. Eközben, művészeti iskolánk grafika tanszakát mutatta be a szülőknek, Kovács Szilvia tanárnő, aki egyben a tanszak vezetője is. Ezután Ivánka Tóth Éva és Pásztorné Pálfi Judit, a leendő első osztályos tanító nénik készítették fel a szülőket, az óvoda-iskola átmenetre. Kötetlen beszélgetés keretében adtak tanácsokat, a gördülékeny iskolakezdéshez, kiemelve néhány buktatót is.  A gyerekek eközben Kovács Judit, angol szakos pedagógusunk vezetésével ismerkedtek az angol nyelvvel. Az idő olyan hamar elrepült, hogy a gyerekek észre sem vették, hogy több mint egy órát töltöttek el pedagógusainkkal.

Még két foglalkozás vár az ovisokra, legközelebb, február 11-én várunk szeretettel minden érdeklődőt!

Feketéné Györfi Erika

A színház „házhoz” jön …

2020. január 17-én ellátogattak hozzánk a Debreceni Csokonai Színház művészei, Kránicz Richárd és Madák Zsuzsanna. A Kövek című interaktív előadáson ötödik és hatodik osztályos tanulóink vettek részt nagy lelkesedéssel.

A darab története két kamasz barátságát mutatta be. Rávilágított arra, hogyan lett önmaguk és barátságuk határaink feszegetéséből tragédia. A gyerekek fontos kérdésekkel szembesültek: mennyire függünk a környezetünktől, hogyan viseljük tetteink következményeit, hol húzódnak a barátság határai. Folytatjuk a közös gondolkodást.

Szarvasné Joó Anikó

Nyílt órák az első évfolyamon

A hagyományokhoz híven ebben az évben is kitárultak az iskola kapui és nyílt órák keretében betekintést nyerhettek a szülők kis nebulóik iskolai életébe. Ezen a napon látogattak meg bennünket az óvónénik is. Természetesen a gyerekek alig várták, hogy újra találkozzanak az óvónénikkel és megmutathass Minden elismerés a gyerekeknek, akik derekasan állták a feladatok özönét. ák mennyi mindent tudnak mióta iskolások. Matematika, magyar és angol órán bizonyították a legkisebbek, hogy komoly munka folyik az iskolában. Nagy számban jöttek az érdeklődő anyukák, apukák, nagymamák, élve a nyílt nap lehetőségével. Természetes kíváncsiság ez. Mi pedagógusok is örömmel vesszük. Az ilyen alkalmak lehetőséget nyújtanak arra, hogy a szülők lássák a munkafolyamatokat, megtapasztalják, hogyan dolgozik gyermekük. Igaz ez csak egy pillanatkép, de mégis rálátást ad a hétköznapokra és támpontot, ahhoz hogyan segíthetik az otthoni gyakorlást. A tanulók örömmel, büszkén mutatták meg mi mindennel “gazdagodtak” az elmúlt hetekben. Jó hangulatban teltek az órák, jól érezték magukat. Minden elismerés a nekik, derekasan állták a feladatok özönét.

A matematika nyílt óra keretében lehetőségük volt a szülőknek is megismerkedni a most induló Matific matematikai oktatatóprogrammal. Néhány szó a programról.

Matific

Az Eszterházy Károly Egyetem Oktatás2030 Tanulástudományi Kutatócsoportja által egy matematika program (Matific) térítésmentes használatára és kipróbálására nyílik lehetőség, egy tanév időtartamára a most induló kutatásuk keretében.

A Kutatócsoport irányításával az 2019/2020-as tanévben a matematika fejlesztését támogató zárt rendszerű készségfejlesztő oktatóprogramok hatékonyságának vizsgálatát szeretnék megvalósítani. Az 1-8. évfolyamokon oktató intézmények (tagintézmények) önkéntes alapon vehetnek részt a kutatásban. A matematika oktatóprogram esetében (Matific), a kutatás az 1-6. évfolyamokra terjed ki a Klebelsberg Központ támogatásával.

A matematika program kipróbálásához az országban összesen 100 iskolának tudnak térítésmentesen felhasználói licenszet biztosítani. Az önként csatlakozó osztályok egy harmada kontroll osztályként vesz részt a kutatásban, többi aktív osztályként. A résztvevők kiválasztása során törekedtek a reprezentatív minta kialakítására (régió és HH arány). Kontroll csoportnak jelentkező osztályok 3. évfolyam és afölött lehetnek.

A kutatás megvalósításában intézményünk első a osztálya is résztvevő, aktív csoportként. A tanév folyamán ingyenesen használhatnak matematikai professzionális oktatóprogramokat az első osztályos tanulóink, melyek a következő előnyöket jelenti számukra:

  • monitorozzák a tanuló matematikai készségfejlődését.
  • adaptívak – a tanuló tudás- és készségszintjéhez illeszkedő – és illeszthető – egyéni tanulási utakat generál. A tanulói készségek és tanulási kihívások egyensúlya biztosítja a tanulói motiváció fenntartását.
  • célzottan támogatást nyújtanak a pedagógus fejlesztő, értékelő munkájához;
  • a tanulás és készségfejlesztés számára játékos közeget teremtenek, így motiválttá teszi a tanulót az egyéni iskolai és/vagy otthoni gyakorlásra.
  • rugalmas feladatadást tesznek lehetővé, így akár egyéni, akár kiscsoportos, akár a teljes osztályok készségfejlesztésére is alkalmas.

Nagyon örülünk, hogy sikerült ezt a lehetöséget megragadni. Már a bemeneti mérést el is végeztük az iskola tabletjein.

A szülőknek délután még alkalmuk volt a napközi munkájába is bepillantani, megtekinthették a délutáni tanulás menetét.

Az első év sikerei, örömei évekre meghatározzák az iskolához, tanuláshoz való viszonyt.

Almásiné Szentjóbi Ildikó

 

A robotika előszobájában

Bélteki Gáborné, Györgyi bemutatójának köszönhetően a robotika előszobájában jártunk. Ő a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola tanítója, szakértő, a Bee- Bot robotika lelkes hírnöke. Jóvoltából egy alternatívát ismerhettünk meg a robotika területén.

Először mi pedagógusok találkoztunk Zümikkel, a kis robotokkal. Beszélt azok alkalmazási lehetőségeiről, ellátott bennünket hasznos módszertani ismeretekkel, majd a gyakorlatban mutatta be, iskolásaink közül 18 elsős tanuló közreműködésével. Bepillantást nyerhettünk, hogyan lehet a gyerekek térlátását fejleszteni, az oly sok galibát okozó helyes irányokat rögzíteni, sorrendiséget, analógiákat alkotni, elvonatkoztatni, algoritmikus gondolkodást fejleszteni, miközben ismeretanyagot közvetítünk. Ezt a gyerekek úgy élték meg, hogy egy kis robottal játszanak. Valójában programozták azokat, hisz műveletsorok elvégzésére adtak utasításokat és nagy élmény volt számukra, ha Zümit sikerült a megadott helyre eljuttatniuk.

Jó érzéssel néztük tanulóinkat, amint ügyesen közreműködnek alkalmi tanító nénijükkel. Ők sikerként könyvelhették el ezt a délutánt. Mi tanultunk valami újat, aminek alkalmazásával közelebb segíthetjük diákjainkat a tevékenykedtető, sikeres ismeretszerzéshez.

Gulyás Erzsébet

EFOP-1.4.2.-16-2016-00027
„ÉLHETŐBB GYERMEKKOR A DERECSKEI JÁRÁSBAN”

– Iskolai Prevenciós tevékenység és Filmező program –

 

A Gyerekesély Iroda – Integrált térségi gyermekprogramok – dolgozói a 2019/2020-as tanévben folytatták munkájukat, így idén is tartottak prevenciós előadásokat és filmező foglalkozást a Mikepércsi Hunyadi János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 7. osztályos tanulóinak.

A témák változatlanul az emberekkel való bánásmód és a digitális függőség voltak, melyekkel a jól működő közösségi élet szempontjait és az informatikai eszközök okos használatát szeretnénk közvetíteni (a teljesség igénye nélkül).  A diákok kisfilmjük alapjául „Az emberekkel való bánásmód” témáját választották, s miután megismerkedtek a filmezés alapjaival, elkészült alkotásuknak a “Bűntudat” címet adták.

A program célja – nonformális pedagógiai módszereket beépítve a foglalkozásokba – az egészséges életmódra nevelés, tapasztalatok gyűjtése a diákoktól, az érzékenyítés és az elgondolkodtatás, valamint olyan minta szemléltetése, amely segítségével megelőzhető a szabályokat nem követő életvitel kialakulása.

A filmkészítés során a diákok az elméletben hallott ismeretanyag szem előtt tartásával, a témához kapcsolódó saját érzéseiket és gondolataikat eleveníthették meg.

Ezúton is köszönjük az iskola dolgozóinak segítő közreműködését és a tanulók együttműködését!

A Gyerekesély Iroda munkatársai

 

 

Kedvesség díj – 2019