02.05. | Szülői értekezlet 17 órától (5-6.évfolyam) |
02.06. | Szülői értekezlet 17 órától (3-4.évfolyam) |
02.07. | Szülői értekezlet 17 órától (7-8.évfolyam) |
02.11. | Szülői értekezlet 17 órától (1-2.évfolyam) |
Iskolai Prevenciós tevékenység és Filmező program
„ÉLHETŐBB GYERMEKKOR A DERECSKEI JÁRÁSBAN”
– Iskolai Prevenciós tevékenység és Filmező program –
Az Integrált térségi gyermekprogramok keretein belül a Gyerekesély Iroda dolgozói prevenciós előadásokat tartottak a Mikepércsi Hunyadi János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 7. osztályos tanulói számára, melynek témái az emberekkel való bánásmód és a digitális függőség voltak. Ezekre az előadásokra épült a filmező foglalkozás, mely során a tanulók megismerkedhettek a filmkészítés alapjaival és mindezek ismeretében, szakember iránymutatásával készítették el 3 perces kisfilmjüket.
A program célja a hagyományos prevenciós tevékenységet kiegészítve az egészséges életmódra nevelés, az érzékenyítés és olyan minta szemléltetése, amely segítségével megelőzhető a deviáns életvitel követése. A filmező program eredményeként azt reméljük, hogy nő a gyermekek önértékelése, megvalósíthatják saját ötleteiket, kifejezhetik kreativitásukat, így formálódik attitűdjük.
A gyerekek által készített alkotás címe: „Függőség az iskolában”.
Ezúton is köszönjük az iskola dolgozóinak segítő együttműködését!
A Gyerekesély Iroda munkatársai.
Ovisuli 4.
Januári Ovisulink is a vidámság, a felhőtlen, játékos tanulás jegyében zajlott a gyermekeknek zajlott foglalkozásokon. Művészeti iskolánk bemutatásaként egy vidám hangulatú néptánc- népi játékok foglalkozáson vettek részt ovisaink, és szüleik, melyet Török Gergely, művészeti iskolánk pedagógusa tartott. A foglalkozás második felében, Kovács Judit, angol szakos pedagógusunk vezetésével ismerkedtek a gyerekek az angol nyelvvel. A szülők, mindeközben az alapfokú művészeti iskolánkról tudhattak meg minden lényeges információt, kiegészülve Kovács Szilvia grafika tanszakvezetőnk tájékoztatójával, igényes prezentációjával. Az idő olyan hamar elrepült, hogy a gyerekek észre sem vették, hogy több mint egy órát töltöttek el pedagógusainkkal, leendő tanító nénijükkel.
Még két foglalkozás vár az ovisokra, legközelebb, február 12-én várunk szeretettel minden érdeklődőt!
Feketéné Györfi Erika
Téli csemegék és a tea
MENŐ MENZA Mikepércsen
Téli csemegék és a tea
„Minta menza” projektünk keretében, Téli csemegék és a tea címmel tartottuk az év utolsó napközis projekt napját, december végén. A hideg téli napokon nincs is, annál jobb, mint egy forró teát kortyolgatni. Nem is jut eszünkbe milyen hosszú utat jár be, míg eljut a csészénkbe ez a finomság. Ehhez adtunk útmutatást a gyerekeknek. A program keretében előzetesen ˝A tea útja˝ címmel diafilmet néztek meg a tanulók, melyben megismerkedhettek magával a teának, a teázásnak eredetével és a híres teázási szokásokkal. A délután folyamán a gyerekek teaszertartáson vettek részt. A bemutató keretében a teázás eszközeit és különböző teafajtákat ismerhettek meg. Bepillantást nyertek az orosz teakultúrába, szamovártea elkészítésének rejtelmeibe. A csoportokban különböző teákat kóstoltak. A teák mellé aszalt gyümölcsökből és magvakból téli csemegét fogyasztottak. Örömmel készítettek saját tervezésű csészéket az 1-2. osztályosok, a nagyobbak pedig teafilter -tartó teáskannát.
Célunk volt az egészséges életmód és a teaivás népszerűsítése. Projekt napjainkhoz hasonlóan, ez a délután is vidám hangulatban telt.
Almásiné Szentjóbi Ildikó
Karácsonyi ünnepség
Elérkezett az egyik legfontosabb ünnepe az évnek, a várva várt Karácsony. December 21.-e, az ünnep jegyében telt iskolánkban is. A délelőtt folyamán a Kedvesség díjakat osztottuk ki, azoknak a gyerekeknek, akiket osztálytársaik a legkedvesebbnek, legsegítőkészebbnek választottak. Csillagszóró Karácsonyestünkön, tanulóink sokoldalúságáról győződhettek meg mindazok, akik megtekintették ünnepi műsorunkat. Hagyományainkhoz híven, a 4.a osztályosaink készültek ünnepi műsorral, de mellettük felléptek néptáncosaink is. Tanulóink egy csoportja, angol nyelvű műsorral állt színpadra, ami már szintén hagyományosnak mondható. Idén először mutatták be műsorukat mazsoretteseink, kicsik és nagyok együtt emelték műsorunk színvonalát, reméljük az ő fellépésük is hagyománnyá válik a jövőben.
Ünnepi műsorunkat közös énekléssel zártuk, és kívántunk, és kívánunk mindenkinek
Áldott, Békés Ünnepet!
Feketéné Györfi Erika
Adventi látogatás
A karácsonyi készülődés jegyében iskolánk 4. osztályos tanulói ünnepi műsorral lepték meg községünk két intézményét. December 16-án a napsugár Bölcsödében, december 20-án pedig a Szociális Otthonban léptek fel karácsonyi műsorszámukkal. A legkisebbeknek „A három fenyő” című mesejátékot adták, az Otthon lakóinak pedig karácsonyi tánccal kedveskedtek tanulóink. Mindkét intézmény vendéglátói süteménnyel, üdítővel, finomságokkal köszönték meg kedvességüket, figyelmességüket.
Diákjaink, Boldog Karácsonyt kívánva köszöntek el a bölcsőde dolgozóitól és az Otthon idős lakóitól.
Somogyi Tiborné
Pákozdi Evelin
Kedvesség-díj (5.-8. évfolyam)
Kedvesség-díj (1.-4. évfolyam)
Középfokú nyelvvizsga-bizonyítvány a karácsonyfa alatt
Bánik Luca nyolcadik évfolyamos tanulónk számára az advent időszaka a szokásosnál is nagyobb izgalommal telt, hiszen már alig várta, hogy kezében tarthassa a sikeres középfokú szóbeli nyelvvizsgát tanúsító bizonyítványát. A sok-sok tantárgyi ötös, az előkelő versenyeredmények már az elmúlt tanévek során igazolták Luca angol nyelv iránti elhivatottságát és tehetségét, mostanra pedig olyan sokoldalú nyelvtudásra tett szert, mellyel valós eséllyel indult neki október közepén a Debreceni Egyetem egynyelvű, államilag elismert angol középfokú szóbeli (DEXAM) megmérettetésének.
Nem kis akadályt kellett legyűrnie, hiszen igen összetett feladatokon keresztül a két legfontosabb nyelvi alapkészséget mérte a vizsga; a beszédkészséget és a beszédértést. Sikeres vizsgázóként angol nyelven kellett folyamatos társalgást folytatnia a vizsgáztatókkal mind személyes, mind pedig általános, közérdekű témákról. Egy általa húzott témát kiselőadás formájában kellett kifejtenie; megfogalmaznia azzal kapcsolatos benyomásait, személyes élményeit. A DEXAM szóbeli vizsga páros vizsga, mely emellett azt is jelentette, hogy egyszerre két vizsgázó volt jelen és adott témát illetően egymással kellett társalogniuk, a téma előnyeit és hátrányait megvitatniuk és érvelni saját véleményük mellett.
Másik helyszínen, egy másik napon zajlott a hallott szöveg értését mérő vizsga. Ezen a megmérettetésen arról kellett Lucának számot adnia, mennyire képes könnyedén megérteni életszerű szituációkban rögzített hangfelvételeket különböző témákban; milyen pontossággal érti mind a tartalmat, mind pedig a beszélő nézeteit, attitűdjét, a témához való hozzáállását. Minden vizsga alkalmával három rögzített szöveg hangzik el és mindegyikhez három különböző feladattípus kapcsolódik, nem könnyű kihívás elé állítva ezzel a vizsgázókat. Örömteli viszont, hogy Luca ezen a vizsgarészen a maximálisan megszerezhető 25 pontot könnyedén bezsebelte.
Hogyan jutott el ez a kislány a „This is an elephant.”-től addig, hogy sikeres nyelvvizsgát tegyen? Köszönhető iskolánknak, hiszen itt Lucának lehetősége volt, már igen korán, első osztályban megismerkednie az angol nyelvvel és természetesen megkedvelni azt. Kisiskolásként könnyen, erőfeszítés nélkül, sok dal és mondóka segítségével nem volt nehéz ráhangolódnia a nyelvre. Majd a felsőbb osztályokban már tudatos nyelvtanulóvá cseperedett, aki az emelt szintű oktatás keretein belül heti öt alkalommal tanulta és tanulja az angolt azóta is. A nyelv szeretete olyannyira megfertőzte Lucát itt, az iskola falai között, hogy szabadidejében is szívesen foglalkozik vele és eredetiben olvassa kedvencét, a Harry Potter regényeket.
Hihetetlenül büszkék vagyunk Lucára és reméljük, hogy ezzel a kimagasló teljesítménnyel példaként áll majd az alsóbb évfolyamos kisdiákok előtt is, akik hasonló lelkesedéssel és elhivatottsággal fogják tanulni a nyelvet.
Kovács Judit
Kék vödör akció iskolánkban is
A kék vödrök váltak a Dorkász karácsonyi adománygyűjtő akciójának jelképévé. A segélyszervezet csaknem tíz éve gyűjti ezekben a tartós élelmiszert, hátrányos helyzetű embereknek. De mi is az a Dorkász?
„Dorkász” személynév, a Tábita görög megfelelője. A Biblia szerint, Joppéi nőtanítvány volt, aki sok jót tett és bőven osztogatott alamizsnát az embereknek. Amikor meghalt, Péter apostol feltámasztotta (ApCsel 9,36-41).
Iskolánk, mint minden évben, idén is csatlakozott a kék vödör akcióhoz, hiszen pedagógusaink is fontosnak tartják, hogy diákjainkat az együttérzésre, az segítségnyújtásra ösztönözzük. Osztályonként több vödröt is megtöltöttek tanítványaink tartós élelmiszerrel, remélve, hogy mi is segíthetünk a nélkülözőkön.
Feketéné Györfi Erika